Wzrost interakcji i zasięgu na Facebook’u

1. Wzrost interakcji i zasięgu na Facebook’u

W przypadku Forum Gliwice zadaniem uczestników Quizu było odpowiadanie na pytania na temat Starożytnego Egiptu – poprawnie i w jak najszybszym czasie. Quiz był wsparciem dla wystawy odbywającej się w centrum handlowym. Aby odpowiedzieć na niektóre pytania, trzeba było odwiedzić wystawę i zapamiętać szczegóły. Aplikacja zliczała automatycznie liczbę poprawnych odpowiedzi i szybkość ich udzielania, a następnie automatycznie wybrała zwycięzców. Dzięki temu, że użytkownicy mieli dostęp do rankingu, stale wracali do aplikacji, żeby kontrolować, które zajmują miejsce i polepszać swój czas oraz trafność odpowiedzi. Na ogół bezpośrednio na fanpage wchodzi tylko ok. 5% fanów, zazwyczaj widza oni posty na swoim wallu i to tylko wybrane. Kiedy więc fani wracali na fanpage, żeby podejrzeć wyniki, zauważali również kolejne komunikaty zamieszczane przez centrum handlowe – o kolejnych eventach, promocjach, inicjatywach. Oczywiście grafika aplikacji powinna być odpowiednio dostosowana do tematu i całej koncepcji graficznej fanpage’a. Można też dodać element społecznościowy i umożliwić uczestnikom kolejne podejścia do quizu wiedzy tylko po zaproszeniu kilku znajomych.

2. Działanie sprzedażowe.

Quiz Wiedzy może obejmować dowolne pytania – można więc skonstruować je w ten sposób, by wymagało to od użytkowników np. wejścia na stronę www i zapoznania się z tym co oferuje marka. Możemy pytać o konkretne miejsca czy produkty, zamieszczając przy tym atrakcyjne zdjęcia – dzięki temu już z poziomu aplikacji promujemy ofertę. W przypadku centrum handlowego najemcy chętnie angażują się do współpracy jako sponsorzy nagród lub, jeśli tematyka na to pozwala, sami proponują pytania konkursowe. W zamian ich logotypy można zamieścić na grafikach aplikacji oraz materiałach promujących ją. Doskonałym pomysłem jest dodatkowe zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w konkursie, oferując każdemu, kto rozwiąże Quiz np. darmową herbatę do każdego zamówienia w jednej restauracji w centrum handlowym albo drobne zniżki na zakupy.

3. Legalność konkursu.

Organizując konkurs poprzez aplikację nie musimy wybierać pomiędzy liczbą interakcji i zasięgiem, a jego legalnością. W przypadku Quizu Wiedzy nie musimy obawiać się o konsekwencje prawne. Nie jest to losowanie, nie wymaga ingerencji w prywatny profil użytkownika. Należy pamiętać o regulaminie, w którym zawarte będą informacje o zasadach i terminach konkursu oraz nagrodach i ich sponsorach.

Jeśli chcesz zorganizować Quiz Wiedzy na swoim fanpage’u, odezwij się do nas!

Krystyn Jasiński
Krystyn Jasiński Starszy redaktor i autor w Pozytywnie

Krystyn Jasiński to zaangażowany autor, który skupia się na kasynach online. Jego prace obejmują różne aspekty branży, w tym recenzje gier, strategie kasynowe oraz analizy różnych platform hazardowych online. Artykuły Krystyna mają na celu dostarczanie czytelnikom jasnych i przejrzystych informacji, pomagając im łatwiej poruszać się w świecie gier online.

Cezar Jabłoński
Cezar Jabłoński Główny redaktor serwisu Pozytywnie

Cezar Jabłoński to doświadczony redaktor specjalizujący się w treściach dotyczących kasyn online. Jego praca polega na dopracowywaniu artykułów w celu zapewnienia ich dokładności, przejrzystości i aktualności. Cezar dąży do dostarczania dobrze zorganizowanych i informacyjnych treści, które zwiększają zrozumienie użytkowników na temat kasyn online i pokrewnych tematów.