- Krystyn Jasiński
W jaki sposób interaktywny event zwiększa footfall w centrum handlowym?
Zaproszenie YouTube’rów – mistrzów świata w kręceniu Fidget Spinner’em przez 48h, setki zadowolonych dzieci i rodziców, ponad tysiąc rozdanych Fidget Spinner’ów, kilkanaście konkurencji konkursowych, a to wszystko streamowane na żywo na serwisie YouTube – tak w skrócie można opisać akcje z Fidget Spinnerem, która zorganizowaliśmy w centrach handlowych m.in. takich jak Manufaktura, Forum Gliwice i CH Osowa.

Kiedy naszym celem w prowadzeniu marketingu centrum handlowego jest zaangażowanie klientów, budowanie pozytywnego wizerunku oraz zwiększenie footfallu ważne jest wykorzystywanie w promocji nowych środków przekazu, a także obserwowanie tego, co w danym czasie wywołuje wśród ludzi najwięcej emocji – w tym przypadku okazały się to być Fidget Spinnery – zabawki zręcznościowe, na punkcie których oszalał świat.
Aby wydarzenie przyciągnęło jeszcze więcej osób zaprosiliśmy do współpracy YouTuberów – ekipę 5kołouwozu – profesjonalnych graczy komputerowych i mistrzów w kręceniu Fidget Spinnerem – twórców 48 godzinnego streamu na swoim kanale podczas którego pobity zostaje rekord świata w najdłuższym kręceniu Spinnerem bez zatrzymania! Podczas eventu dzieci uczyly się kręcenia Fidget Spinnerem oraz Fidget Spinnerowych sztuczek, a także otrzymywały odpowiedzi na wszystkie pytania, także te dotyczące gier komputerowych! 😃 Dodatkowo, na żywo streamowaliśmy całe wydarzenie na YouTube’ie.
Podczas akcji odbywało się wiele angażujących konkursów dla uczestników w każdym wieku. Można było zmierzyć się w konkurencjach polegających m.in. na jak najdłuższym kręceniu Fidget Spinnerem lub na jak najlepszym prowadzeniu streama z grami na żywo na YouTube’ie. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się także konkurs rysunkowy, w którym najmłodsi rysowały swoje wymarzone Fidget Spinnery. Każdy kto wziął udział w konkursie dostawał przypinkę z napisem Mistrz Spinnera oraz logiem centrum handlowego, które dzieci nosiły z dumą!
W tle wydarzenia odbywała się akcja prosprzedażowa – dla klientów posiadających paragon za min. 100 zł czekał Fidget Spinner z logiem centrum handlowego. Dzieci zainteresowane Fidget Spinnerami namawiały rodziców, by Ci zrobili zakupy w centrum, najczęściej na wyższą kwotę niż wcześniej planowali. Rodzice chwalili akcję także za to, że mogli zrobić na spokojnie zakupy podczas, gdy dzieci bawiły się w zorganizowanej przez nas strefie – co stanowi dodatkowy aspekt prosprzedażowy.
Eventy były promowane w social media – na Facebooku, Instagramie, Snapchacie oraz YouTube’ie – co przyciągnęło grupę docelową, która nie jest zainteresowana przekazem reklamowych płynącym z tradycyjnych mediów, dlatego trzeba docierać do nich w zupełnie inny sposób. Co więcej, na Facebooku i YouTube’ie odbywały się dodatkowe konkursy.
– Jesteśmy zadowoleni z tej akcji. W wydarzeniu zaangażowane zostały całe rodziny, na których bardzo nam zależy jako na grupie potencjalnych klientów. Wydarzenie pokazało nam jaką siłę przyciągania mają eventy łączące świat offine i online. Organizacja eventu z wykorzystaniem popularnej zabawki i mediów takich jak YouTube to jedna z form budowania wizerunku centrum handlowego jako miejsca, które dostarcza rozrywki w nowoczesny sposób.– mówi Magdalena Glinka, Marketing Manager Apsys Polska.

Krystyn Jasiński
Author at Pozytywnie

Cezar Jabłoński
Editor at Pozytywnie